21.1.10

Lapse mure

- Emme, aga mis see f...k tähendab ja miks seda öelda ei tohi?
- Noh, see ei ole ilus sõna
- Aga miks?
- No ei ole. Ja eriti siin, Ameerikas, ei tohi seda öelda.
- Mis siis saab kui ma seda ütlen?
- Hmm, noh... ma ei tea... sind võidakse vangi panna :)
- Aaa.. Aga emme, kas vangis süüa antakse?
- Antakse küll.
- Siis on hästi.

Vaatasime ükspäev poliitilist komöödiat pealkirjaga In the Loop, kus briti kõrged ametnikud ameeriklastega asju ajavad. Britid, teadagi, on tuntud oma f-tähega algava sõna usinas kasutamises, see tuleb neil mahlakalt välja. Teleri ekraanile see film tõenäoliselt ei jõua, sest keegi ei jõua neid piikse kuulata ja tsenseerida ammugi mitte :) Loota jääb, et laps seda sõna koolis testima ei hakka.

5 kommentaari:

Oudekki ütles ...

Lastee ei tohi valetada ;)

Silva Kiili ütles ...

Jah, siin jääb külge see vanglaga ähvardamine, iga väiksemagi asja eest. Aga teinekord ei teagi, millal tõsi taga on. Mu vanemat tütart ähvardasid turvamehed Pentagoni ees pildistamise eest vangi panna ja ta ei saanud algul arugi, et see polegi nali :)

luize ütles ...

Kas britid tõesti filmides rohkem f-itavad kui meeriklased? Kas tavaliselt on telekas kõik ära tsenseeritud siis või üldse vahelt välja võetud ropendamise kohad? Suur töö tõesti.
Aga see vanglaga ähvardamine on Eestist vaadates nati kentsakas. Ma ei kujuta isegi ette, mis kontekstis ma seda oma lapsele öelda võiks. Kui peaks öösisel ajal linna peal tingi tuterdamast tabatama või siis miskil põhjusel purjuspäi politsei kätte sattuma, siis viiakse küll politseimajja ära. Aga esiteks ei ole tal selliseid kalduvusi ja teiseks siis ikka kutsutakse vanemad kohale, et laps koju viidaks. Aga nii on vist igal pool.

Silva Kiili ütles ...

Aga selle Pentagoniga on neil tõesti tõsi taga, seda pildistada ei tohi. Mu vanem tütar annab juba täiskasvanu mõõdu välja ja küllap siis sellest ka ähvardus. Politseiriigis selliste asjadega ei naljatata.

Silva Kiili ütles ...

Minu ähvardamine oli muidugi naljaga pooleks, ärge valesti aru saage - näoilmet edasi anda on ju raske ;)
Aga tsenseerivad ameeriklased küll palju, sellest ka kunagi varasemas loos kirjutasin.