14.10.10

Eksperiment

'Sina pead ikka kõik omal nahal järele proovima,' toriseb vahel minuga Meelis. Pean jah. Mitte just kõike, aga ikkagi. Viimati tegin taas katset, sest tahtsin teada, kuidas need kavalad aparaadid Tallinn-Tartu maanteel siis ikkagi töötavad ja kui kallist lõivu maksma peab kui natuke kiirust ületada.

Kuna ma pole jõudnud veel meelde jätta, kus nad täpselt asuvad, siis sõisin nagu tavaliselt -- pikal tühjal sirgel pisut kiiremini, nii 95-ga. Ei andnudki kaua oodata, kui punane sähvatus mind ehmatades korraks pimestas. Tehtud. Jäin siis kooliraha arvet ootama. Teistega vesteldes arvasid nii mõnedki, et ega nad kõiki kiiruseületamisi menetleda jõua ja väiksemate puhul neid lihtasalt välja ei saadagi, eriti kui vea piir maha arvutatakse.

Aga nädalavehtusel koju sõites ledisin postkastist teate ja aadressi Tallinnas, kuhu trahvi tasuma tulla. Ületatud kiirust 98 - 4 = 94. Eksperimendi hind 200.- Pluss minu aja- ja bensiinikulu.

Edaspidi olen hoolikam, selge see. Kuid endiselt olen veendumusel, et probleemi Tallinn-Tartu maanteel see süsteem ei vähenda, sest nutikamad teavad täpselt, kus gaas maha võtta ja kus juurde suruda. Ja ohtlikud möödasõidud ajavad endiselt hirmu nahka.

3 kommentaari:

Silja ütles ...

Sa pead kallis Silva ikka mootorratta load ära tegema, siis ei saa sulle keegi trahvi teha:-) või siis tuleb sõita välismaa numbritega. Kui ma kunagi tulen - siis võin oma suksuga kihutada Tln-Tartu mnt:-) Hi hi. Mitte et ma mingi kihutaja oleksin, ikka tasa ja targu.

Anonüümne ütles ...

Tundub et sa ei ole ainuke ekperimentaator. Mina sõidan tavaliselt väga korralkikult ja pean liiklusmärkidest lugu ning ühel sügisõhtul pärast kahepävaseid pulmi Haanjast Tallinnasse sõites juhtus minuga nii, et ühtses voolus langetasin kiirust 70 märgi juures, aga ju mitte nii palju kui vaja. Tulemuskes punane sähvatus ja 250 kr ning rikutud tuju.
Aga trahv läks Rene nimele :) kuigi maksin ikka mina
Tervitades,
Maria

Silva Kiili ütles ...

Ega minagi ise maksma pidanud. Auto ju Meelise nimel ja minul praegu raha lihtsalt pole :D