7.6.10

Viimaste päevade bürokraatilisi kogemusi

Nagu tolliameti vastusest 'tuju tõstmiseks' vähe oleks, saime ka ARKiga suheldes 'rõõmusõnumeid' kuulda. Kõigepealt teatati meile, et Ameerika turule toodetud autode registreerimine pole Eestis võimalik, sest need ei vasta ELs kehtestatud standarditele. Abikaasa väitele, et nn ümberasujatele ikka ju olevat, mõeldi natuke ja vastati, et jah, aga ainukeseks ümberasujaks ARKi jaoks on see, kelle nimel auto on. Taaskord? Huvitav, kes mina ARKi jaoks olen?

Ja ikkagi - auto polevat siiski EL kõlblik, kuna tal puuduvad külgedel asuvad suunatuled. Huvitav, aga üks meie tuttav tõi sisse auto, millel on punast värvi suunatuled, mis polevat samuti aktsepteeritavad, kuid siiski ta registreeringu sai. Jah, erandid olevat võimalikud, kuid mitte puuduolevate külgsuunatulede osas.

Ok, tegime oma heade sõprade abil kindlaks, et lisasuunatulesid saab Eestis eraldi teenusena paigaldada ja siis on lootust, et auto sobib ka meie teedele. Mis edasi?

Selgub, et autokindlustus on minu jaoks taaskord kõrgeimale määrale tõusnud - nagu algaja sõitjale, sest ma olen ELst ära olnud enam kui kaks aastat. Vahva. Mõtlesime välja, et registreerime auto siis äia elukohta Ida-Virumaale, kus kindlustusmakse on madalam, saab natukenegi odavamalt. Ja ootame siis, kui ma jälle noore staatusest väljas olen.

Ehh, kõik see tuletab meelde, et tervet loogilist mõtlemist jääb meie seadusandlusest endiselt tublisti puudu ja et mõned ametnikud on nii vastutulelikud ja abivalmis...

7 kommentaari:

Reede ütles ...

Sain just täna oma Los Angeleses elavalt sõbralt kirja, kus ta kurtis, et peab maksma tunduvalt kallimat autokindlustust just sellepärast, et tal on green card olnud alla kahe aasta ja käib ka algajate kategooriasse. Et siis nii - kui lähed teise riiki elama, elu algab justkui puhtalt lehelt :) Põhjuse rahakorjamiseks leiab alati :)

Silja ütles ...

oot, mis nad teevad nalja seal Eestimaal. Mis siis, et sa oled EList ära olnud 3 aastat, jeerum jeerum, sõitmine käib ju igal pool ikka ühtemoodi ning enne EList lahkumist ja sõitsid ju ka. Wow, imetlusväärne. Näed siis, tuled tagasi ja oled noor ning roheline Eesti Vabariigis:-)

Oudekki ütles ...

Kui minul oli plaan USAst autot tuua, siis nad rääkisid ARKis veel, et klaasid ei oma ELi standardipitserit ja seega tuleks kõik klaasid ära vahetada (see oli 4-5 aastat tagasi). Lõpuks olid kõik need lisa-asjad nii kallid, et ma viskasin käega. Olete kindlad, et teil ei ole mõistlikum auto maha müüa ja Eestis uus hankida?

Silva Kiili ütles ...

Jah, nii ta on, tee, mis tahad. Igaüks tahab oma. Kindlustusfirma saab oma, EL kaitseb turgu ja... inimene rabelegu.
Nüüd on hilja autovahetusele mõelda, loksub teine juba suurel ookeanil :)

Marliis ütles ...

Paljud nõuded autole tulenevad EL direktiividest, millel konkreetselt Eesti riigi süüd ei ole. Ja kui arvestada fakti, et inimene ei ole üle 2 aasta ehk sõitnud või sõitnud riigis, mille liiklus on jumal teab milline (ei pea USA-d silmas) siis ma ei leia, et see oleks ülepaisutatud nõue. Kõrgem kindlustusmakse näitabki seda, et sa oled kõrgema riskifaktoriga mõneks ajaks.

Silva Kiili ütles ...

Nõus, Marliis, et nõudeid tuleb täita, aga ametnikud võiksid ka omalt poolt lahendusi välja pakkuda. Näiteks soovitusi, mida annab autoga teha, et see sobiks sõitmiseks ka meie teedel. Ametnik on siiski mõeldud inimesi teenindama, kas pole?
Ja mis puudutab noore staatusesse Eesti mõistes, siis, hmm, ma olen sõitnud alates aastast 1985 - kas nüüd olen taas alagaja??? Minu meelest annab teistes riikides sõitmine ainult kogemusi juurde.

Silva Kiili ütles ...

Minu meelest ei teeks paha vaadata, kuidas teistes riikides kindlustus korraldatud on. Näiteks Ameerikas arvestatakse väga mitmeid asjaolusid - vanust, staazhi, asukohta, auto mudelit ja isegi värvust, jne jne. Kõiki inimesi ei saa ühe mütsiga lüüa.