17.5.10

Kallis odav kaup

Üks Ameerika ärimees uuris hiljuti tootmisvõimalusi Eestis. Tema eesmärk oli saada kaubale märgistus Made in EU, sest sellega kaasnevat kvaliteet ja usaldus kauba vastu. Olen temaga nõus. Siinne kaup on küll odavam kui Euroopas, enamus valmistatud Hiinas või mõnes muus Aasia riigis, kuid kvaliteet...

Toon mõned näited ostude varal, mida kahe aasta jooksul soetanud ja välja vahetanud või lihtsalt minema visanud olen.

Jalgratas - välja vahetatud mõra tõttu raamistikus
GPS - välja vahetatud, sest keeldus töötamast
Arvuti - käis paranduses, kuid viga ilmus mõne aja pärast taas
Mobiiltelefon - keeldus mingi aja pärast korralikult töötamast
Jooksutossud ei pidanud poolt aastatki vastu.

Kuigi väljavahetamise protseduur on siin lihtne ja võiks ju rõõmustada, et olen enne peatset koju naasmist taas uute asjade omanik, siis keda rõõmustaks avastus keset liikluskeerist, et GPS enam ei aita ja mobiil ei tööta? Või et jalgratas lagunes rajal koost ning sul tuleb see käekõrval koju talutada? Ja kes ütleb, kaua need uued asjad vastu peavad?

Riietest ma ei hakka parem rääkimagi. Eriti lasteriided, millest enamus kahte pesugi vastu ei pea. Lõppkokkuvõttes läheb kogu see odav kaup ikkagi kalliks maksma ja ma ostaks hea meelega kaupa, millel silt Made in EU :) Olgugi siis pisut kallimalt.

2 kommentaari:

Eestinaine ütles ...

Ei ole ka Euroopas sellist kaupa lihtne leida. Enamasti on riidekraam tehtud Aasias, isegi nn headel firmade. Euroopa nahkjalanõusid veel leiab. Panin tähele, et viimased olid USA-s ja Kanadas väga kallid.

katarina ütles ...

Euroopas ei toodeta suurt midagi enam:(