13.10.09

Ei käinud valimas

Ei käinud jah. Esimest korda selle Eesti vabariigi aja jooksul. No keda valida, kui mitte kedagi ei tunne. Ühte inimest tean hästi, kuid see erakond mulle ei istu. Õieti ei oska ma enam ühtegi erakonda eelistada. Ja seepärast ei läinudki valima. Ei teagi, kas peaks nüüd südant valutama, et kodanikukohus jäi täitmata. Et oleksin võinud end kõikvõimalike lubadustega kurssi viia. Võib-olla. Aga võib-olla oli see halbadest valikutest parim, mis ma teha sain. Küllap kohalikud teavad paremini, kes on tegija, kes lubaja.

6 kommentaari:

Silja ütles ...

Hurrraa, ma ei ole üksi. Ma ka sel korral ei vali - ema küll kandideerib Ühtne Räpina või Rahulik Räpina nimekirjas, aga sel korral ei tule midagi välja. Ei mingit mokakobinat enam, vähemalt 4-5 aastat ja siis saab jälle. Kuid Silva, südames oleme me alati valijad.

Silva Kiili ütles ...

Jah, nüüd tuleb vait olla jah.
Ma tunnen ennast juba nagu väliseestlane, kes ei tea, keda Eestis valida...
Kui näiteks mõni ilus roheline noormees käiks ja kena juttu siinpool maakera ajaks, võib-olla siis valikski tema:)

CV ütles ...

Karta on, et Sa ei olekski saanud valida. Mina läksin ID kaardiga valima ja avastasin, et väliseestlasena ei ole mul enam mingit õigust selleks, sest kohalike omavalitsuste valimisel saavad hääle anda ainult need, kelle elukoht on registreeritud sinna kohalikku omavalitsusse.

Silva Kiili ütles ...

Minu kodu ja hing on kirjas endiselt Harku vallas, nii et oleksin saanud ikka. Kui sinul oleks Eestis, kus end arvele võtta, saaksid tõenäoliselt samuti. Näiteks ostad kinnisvara. Aga ma pole ka päris kindel selles.

CV ütles ...

Mul on Eestis täiesti koht olemas, kuhu end arvele võtta (ja olen) ja isegi Eesti sotsiaalkindlustus endiselt kehtib lähetetuna. Residentsus on kohalike omavalitsuse valimistel määravaks ja residentsus 181 päeva reegli järgi on mul näiteks Helsingis. Siinsetele kohalikele valimistele sain isegi valijakaardi eelmisel aastal. Püsiva elukoha mõiste noh.

Tegelikult ma ei tahtnud targutada, vaid lohutada, et ära põe, Sa ei jätnudki midagi tegemata.

Silva Kiili ütles ...

See on küll imelik. Võib-olla ongi nii, et ega kaugel olija kohalikust elust miskit tea...